Nowa porcja linków:

Trzech badaczy sprawdziło korelacje pomiędzy wynagrodzeniem CEO a zyskami akcjonariuszy. Wynagrodzenia CEO zostały skorygowane o wielkość firmy i segment rynku. Okazało się, że spółki, których CEO znajdują się w najwyższym decylu rozkładu wielkości wynagrodzeń, przeciętnie przynoszą akcjonariuszom negatywne zyski nadzwyczajne w wysokości -9% w kolejnych trzech latach. Efekt jest tym silniejszy im mocniej wynagrodzenie CEO ‘przywiązane’ jest do wyników.

Google udostępnia rozmowy telefoniczne w usłudze Gmail. Co na to Skype? Zastanawiam się, czy w e-biznesie funkcjonuje obecnie ‘psychoza’ podobna do tej w IT w latach 90’ a polegająca na obawach każdego nowego biznesu przed wejściem jednego z wielkich graczy (Google, Facebook; Agora i Onet na polskim podwórku) w ten segment rynku? W latach 90’ podobne obawy dotyczyły Microsoft – tak przynajmniej sugerował twórca Netscape w Coś nowego. Może ktoś z ekspercka wiedzą chciałby się na ten temat wypowiedzieć?

Edward Hugh o długo oczekiwanym, odrodzeniu gospodarczym w Estonii. Dużo danych i wykresów – jak to u Hugha. Interesujący fragment o wpływie demografii na podstawową aktywność gospodarczą, bilans płatniczy i  bilans ROB.

Jeśli ktoś ma ochotę na interesujący tekst filozoficzny: o tym jakie konsekwencje dla naszej percepcji śmierci ma przyjęcia założenia, że nie jesteśmy właścicielami swojej przyszłości.

Interesujący tekst na BBC o zasypanych górnikach w Chile.

Czy jeżdżenie samochodem przyczynia się do otyłości? Wszystko na to wskazuje. Do tej pory naukowcy znali pośrednie argumenty – państwa, regiony i miasta z bardziej powszechnym użyciem publicznych środków transportu (oraz mniej powszechnym użyciem samochodów) miały mniejszy odsetek otyłych. Na Freakonomics pojawiła się informacja, że naturalny eksperyment z Charlotte pokazuje, że istnieje bezpośredni związek pomiędzy korzystaniem z publicznej komunikacji a mniejszym ryzykiem otyłości.

Świetny tekst w Fortune o amerykańskiej sieci sklepów Trader Joe’s (takim amerykańskim połączeniu Lidla i Almy w jednym), którego właścicielem jest niemiecki potentat detaliczny Aldi Nord. Interesujące wyjaśnienie tego w jaki sposób ograniczenie asortymentu produktów zwiększa marżę sklepu (a często także zadowolenie klientów) oraz w jaki sposób gigantyczna sieć detaliczna może skutecznie udawać ‘sklep z sąsiedztwa’. Wreszcie, fascynujący fragment o roli wynagrodzenia personelu w zapewnieniu ponadstandardowej obsługi klientów.

Chińskie korporacje wybierają nowy cel inwestycyjny: wschodzącą Europę. W centrum zainteresowania są Węgry. A moje pytanie brzmi: czy powinniśmy się cieszyć z potencjalnej ekspansji chińskich firm na polskim rynku?

Najnowszy The Annual Energy Review publikowany przez U.S. Energy Information Administration.

Wykres dnia, a na nim stopa dywidendy spółek z indeksu DJIA minus rentowność 10 letnich obligacji w długim okresie czasu:

Za Bespoke

Za Bespoke

A co Wy interesującego przeczytaliście?